Συνταγή: Κουραμπιέδες με ελαιόλαδο

Και όμως δεν είναι ανάγκη να βάλετε βούτυρο στους κουραμπιέδες για να γίνουν νόστιμοι, αυτή η συνταγή είναι η απόδειξη

40′ προετοιμασία
30′ μαγείρεμα
Σύνολο: 1:10′

Υλικά

Μερίδες: περίπου 2 κιλά

Διαδικασία

  1. Για να φτιάξουμε τους κουραμπιέδες με ελαιόλαδο, ξεκινάμε απλώνονταςτα αμύγδαλα σε ένα ταψί, πάνω σε λαδόκολλα, και τα ψήνουμε για 10 λεπτά. Τα αφήνουμε να κρυώσουν και τα χοντροκόβουμε με μαχαίρι ή τα σπάμε στο γουδί.
  2. Βάζουμε το ελαιόλαδο και τη ζάχαρη άχνη στον κάδο του μίξερ και τα χτυπάμε με το σύρμα, σε μεσαία ταχύτητα, για περίπου δύο λεπτά, μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη.
  3. Σε ένα άλλο μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι, την αμμωνία, το ξύσμα πορτοκαλιού και τη βανιλίνη και ρίχνουμε τα 2/3 στο μείγμα ελαιολάδου-άχνης. Επειδή θα αρχίσει να ζορίζεται το μίξερ, αλλάζουμε το εξάρτημα και βάζουμε το φτερό.
  4. Χτυπάμε το μείγμα έως ότου γίνει μια ομοιογενής, μαλακή ζύμη και προσθέτουμε σταδιακά το υπόλοιπο αλεύρι. Στο τέλος προσθέτουμε και τα αμύγδαλα και ανακατεύουμε μια-δυο φορές ακόμη, να πάνε παντού.
  5. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170° C. Καλύπτουμε τη λαμαρίνα με λαδόκολλα.
  6. Πλάθουμε κουραμπιέδες σε μέγεθος καρυδιού, τους μεταφέρουμε στη λαμαρίνα και τους πιέζουμε λίγο, να γίνουν κάπως επίπεδοι. Ψήνουμε στο μεσαίο ράφι, για περίπου 30 λεπτά, έως ότου ροδίσουν ελαφρώς. Τους αφήνουμε να κρυώσουν και στο μεταξύ ψήνουμε τις άλλες δόσεις.
  7. Τέλος, τους ρίχνουμε λίγους-λίγους σε ένα μπολ με άχνη ζάχαρη, τους γυρνάμε να καλυφθούν καλά, τους τινάζουμε και τους βάζουμε πυραμιδωτά σε μια πιατέλα· κάθε στρώση που βάζουμε, την πασπαλίζουμε με επιπλέον άχνη.

Μυστικά

150 θερμίδες ανά κομμάτι

Πιο υγιεινοί αυτοί οι κουραμπιέδες, καθώς δεν περιέχουν ζωικά λιπαρά, λόγω του ότι γίνονται με λάδι αντί για βούτυρο. Επιπλέον, η ποσότητα της λιπαρής ουσίας είναι πολύ μικρότερη από αυτήν ενός τυπικού κουραμπιέ, κι έτσι κερδίζουμε και σε θερμίδες.

 

Credit

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κύπρο και τον Κόσμο, στην Daily.Cy